Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Добросовісна та недобросовісна конкуренція

У попередній статті я говорив про те, що таке конкурентоспроможність на ринку, а тепер хочу окремо розглянути такі поняття як добросовісна та недобросовісна конкуренція. Напевно всі про них чули, а ось що під цим мається на увазі — відразу відповість не кожен. У цій статті я зрозумілою і доступною мовою поясню, що таке добросовісна конкуренція, а що таке недобросовісна конкуренція і в чому між ними відмінності.

Отже, загальновідомо, що конкуренція — один з ключових двигунів економіки країни в глобальному плані і один з головних принципів розвитку свого бізнесу в локальному. Саме завдяки конкуренції відбувається економічне зростання, розробляються й удосконалюються товари і послуги, поліпшується якість сервісу, створюються і розвиваються нові форми бізнесу.

добросовісна та недобросовісна конкуренція

добросовісна та недобросовісна конкуренція

Але не все так чудово. Оскільки вільних ринкових ніш зараз вже практично не існує, вести конкурентну боротьбу стає все складніше, адже учасників бізнесу стає все більше, а кількість їх клієнтів залишається такою же, отже, рівень конкуренції зростає все сильніше і далеко не кожен бізнесмен володіє тими здібностями і ресурсами, які дозволяли б йому чесно перемагати в цій конкурентній боротьбі. На цьому тлі все частіше стала з’являтися так звана недобросовісна конкуренція. Що це таке і чим вона відрізняється від сумлінної — давайте розберемося.

Сумлінна конкуренція — це ведення конкурентної боротьби чесними і законними методами, що не порушують загальноприйняті норми ведення бізнесу. Можна виділити такі приклади добросовісної конкуренції:

• Поліпшення якості вироблених товарів і послуг;
• Зниження торговельних націнок;
• Проведення акцій, розпродажів;
• Надання різного роду знижок;
• Проведення рекламних компаній;
• Підвищення якості сервісу;
• Гарантійне і пост гарантійне обслуговування продукції;
• Подарунки покупцям;
• Безкоштовна доставка, збірка , підключення;
• І т.д.

Недобросовісна конкуренція — це ведення конкурентної боротьби методами, такими, що суперечать законодавству, а також загальноприйнятим нормам ведення бізнесу. Давайте розглянемо найпоширеніші приклади недобросовісної конкуренції різної «ступеня тяжкості»:

• Така зване «Промислове шпигунство» — отримання секретів конкурентів нечесним чином;
• Підробка продукції конкурентів;
• Створення брендів, співзвучних популярним (наприклад, ABIBAS і т.п.);
• Будь-які інші дії, які спрямовані на викликання у покупців асоціацій з продукцією конкурентів (схожа упаковка, схожий логотип і т.д.);
• Шантаж конкурентів;
• Поширення негативної інформації про конкурентів і їхню продукцію;
• Псування майна конкурентів;
• Заволодіння комерційною таємницею конкурентів і її незаконне використання;
• Обман споживачів, надання їм недостовірних даних про продукцію;
• Помилкова інформація в рекламі товарів і послуг.

У багатьох країнах поняття недобросовісної конкуренції прописано в законодавчих актах. Як правило, недобросовісна конкуренція там трактується як будь-які незаконні дії, здійснювані з метою отримання переваг в бізнесі, які можуть спричинити за собою заподіяння збитків іншим бізнес-суб’ектам. Також у багатьох країнах до недобросовісної конкуренції відносять демпінг (завідомо неадекватне зниження цін) і порушення антимонопольного законодавства.

На території України, Росії та інших країн пострадянського простору недобросовісна конкуренція часто дуже тісно пов’язана з корупцією: бізнесмени, які мають зв’язки з корумпованими чиновниками, через контролюючі органи витісняють з ринку своїх конкурентів за допомогою численних перевірок і тиску.

Як боротися з недобросовісною конкуренцією? На закінчення кілька слів про те, що робити, якщо ви зіткнулися з недобросовісною конкуренцією, як з цим боротися. У цьому випадку головне — не уподібнюватися конкурентам, намагайтеся захищати свої інтереси виключно в правовому полі, а саме:

• Вивчіть чинне законодавство в сфері конкуренції;
• Знайдіть норми закону, які порушують по відношенню до вас ваші недобросовісні конкуренти;
• Напишіть заяву про це в правоохоронні органи або подайте на конкурентів в суд (попередньо можна спробувати провести переговори з конкурентами, якщо не подіє — переходите до цих заходів);
• При необхідності скористайтеся послугами досвідчених юристів і адвокатів.

Тепер ви маєте певне уявлення про те, що таке добросовісна та недобросовісна конкуренція. Бажаю вам вести бізнес лише за допомогою чесної, добросовісної конкурентної боротьби і ніколи не стикатися з недобросовісними конкурентами. Ну а якщо вже зіткнетеся — не давайте волю емоціям і добре обдумайте свої дії у відповідь. Тільки так ви зможете гідно протистояти недобросовісній конкуренції, яка, на жаль, в наш час далеко не рідкість.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet