Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Типові помилки на співбесіді

На завершення циклу статей про те, як пройти співбесіду, я хочу розглянути типові помилки на співбесіді, які допускають потенційні працівники. Звичайно ж, таких помилок може бути дуже багато і про всі згадати навряд чи вийде, але можна виділити найбільш поширені, характерні, про які й піде мова в цій публікації.

Помилка 1. Боязнь співбесіди. Багато людей чомусь катастрофічно бояться співбесіди і ознаки цього страху в тій чи іншій мірі можуть проявлятися: блідий вигляд, тремтячі руки, потіючі долоні і т.д.. Все це, природно, справляє негативне враження на рекрутера і люди, які прийшли в страху, дуже рідко досягають поставленої мети. Щоб не допускати подібної помилки на співбесіді, потрібно перш за все, психологічно усвідомити, що ви йдете на рівноправну зустріч: ви і рекрутер- дві сторони переговорів, які хочуть домовитися про угоду і кожна з яких переслідує свої інтереси, які потрібно відстоювати.

помилки на співбесіді

помилки на співбесіді

Це ще не розмова начальника і підлеглого — це розмова двох рівноправних людей! Не бійтеся йти на співбесіду, йдіть туди з позитивним настроєм і «бойовим духом» — тільки так ви зможете заручитися підтримкою інтерв’юера та отримати бажаний результат.

Помилка 2. Прихід на співбесіду без підготовки. Я спеціально присвятив окрему статтю тому, як підготуватися до співбесіди, тому що це надзвичайно важливо! Дуже груба і неприпустима помилка — прийти на зустріч непідготовленим: не володіючи достатньою інформацією про компанію, не підготувавши самопрезентацію, тим більше — не подбавши про свій зовнішній вигляд.

До співбесіди необхідно готуватися, причому, кожна нова співбесіда вимагає окремої підготовки, навіть якщо ви претендуєте на абсолютно однакові вакансії, тому що компанії різні і у них може бути абсолютно різний підхід до підбору персоналу.

Помилка 3. Душевні, «дружні» бесіди з роботодавцем. Приходячи на співбесіду, необхідно пам’ятати, що це ділова зустріч, а не дружня бесіда. Багато хто чомусь забувають про це і мимоволі розмова переходить в душевну площину. Найгірше, коли ще при цьому кандидат починає скаржитися рекрутеру на життя. Це груба помилка на співбесіді. Зайва відвертість тут однозначно не потрібна. Навіть якщо в розмові ви знайдете якусь загальну хвилю, коли вона закінчиться і ви підете, рекрутер зобов’язаний буде оцінити вас як кандидата на посаду, а не як приятеля.

І ось тут виявиться, що про справу ви так особливо і не поговорили, тому і оцінювати нічого. Подібні помилки на співбесіді часто допускають кандидати на різні «робочі» посади — простіші по своїй натурі люди. Проте, навіть в цьому випадку вони неприпустимі.

Помилка 4. Прояв неповаги, нетактовність. Дуже груба помилка на співбесіді, яку деякі кандидати примудряються допускати. Потрібно вміти бачити грань і не перегинати палицю. Зайва напористість, суперечки з рекрутером, спроби вказати на його низьку компетентність, якісь безсторонні відгуки про компанію — все це буде сприйнято як відсутність такту і неповага до співрозмовника. А кандидат, який дозволяє собі таке — як потенційна слабка ланка в колективі. Подумайте самі, кому потрібен такий співробітник?

Спілкуватися на співбесіді необхідно гранично ввічливо і тактовно. Ви повинні справити на роботодавця враження не тільки професіонала в своїй справі, а й грамотної, культурної людини, що не менш важливо.

Помилка 5. Абстрактні судження замість конкретики. Ще однією розповсюдженою помилкою на співбесіді можна назвати побудову відповідей на питання загальними «розумними» фразами, без підтвердження якимись реальними прикладами. Така помилка, особливо, якщо вона носить систематичний характер, може теж стати причиною негативної оцінки за підсумками зустрічі.

Наприклад, замість «я добре вмію залучати клієнтів» краще сказати «мій клієнтський портфель приростає на 20-30 людей щомісяця і на сьогоднішній день становить більше 700 клієнтів». Замість «у мене були високі показники продажів» краще сказати «мій персональний план продажів щомісяця перевиконувався на 10-20%» і т.д..

Помилка 6. Брехня або блеф на співбесіді. Дуже груба помилка, яка просто категорично недопустима. Будь-який обман легко може бути розкритий, тим більше, якщо він стосується ваших успіхів на попередньому місці роботи — вся інформація зазвичай ретельно перевіряється. Також під час проходження співбесіди не варто блефувати. Наприклад, з приводу того, що у вас вже є кілька пропозицій роботи і ви будете вибирати кращу — це не справить на рекрутера потрібного вам враження. Набагато краща тактика — продемонструвати реальну зацікавленість в отриманні даної роботи.

Помилка 7. Набивати собі ціни. Безсумнівно, приходячи на співбесіду, ви повинні продати себе якомога дорожче. Але надмірне роздуття власної важливості при цьому однозначно вплине негативно. У чому це може виражатися? У будь-яких спробах демонстрації своєї переваги, своєї значущості.

Наприклад, під час співбесіди відволіктися на дзвінок по мобільному і з діловим виглядом роздавати в трубку якісь вказівки (до слова, телефон на цей час взагалі необхідно вимкнути). Або навіть просто демонстративне виставляння напоказ свого «крутого» айфона, дорогого годинника або якихось інших дорогих аксесуарів. Також не варто в розмові згадувати про свої зв’язки з якими-небудь «крутими» людьми: бізнесменами, депутатами, політиками, чиновниками і т.д.. Варіант «я знаю Івана Івановича» тут не пройде і тільки істотно знизить ваші шанси отримати роботу.

Ось, мабуть, все типові помилки на співбесіді. Не допускайте їх і ймовірність успішного результату подій буде істотно вищою. На цьому все. Бажаю вам отримати ту роботу, про яку ви мрієте або реалізувати себе в яких-небудь перспективних способах заробітку, розглянутих на нашому сайті. Побачимося в нових публікаціях!

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet