Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Ринкова ніша. Як вибрати нішу в бізнесі?

Сьогодні хочу розглянути поняття «ринкова ніша» і запропонувати вашій увазі деякі думки про те, як вибрати нішу в бізнесі. Як відомо, будь-яке відкриття бізнесу перспективи розвитку. Тому помилитися в цьому просто не можна.

Що таке ринкова ніша? Отже, почнемо з того, що таке ринкова ніша або ніша в бізнесі. Ринкова ніша — це якесь вільне або частково вільне місце на ринку товарів і послуг, на які є попит, але немає або недостатньо пропозиції. Іншими словами можна сказати, що ринкова ніша — це певний сегмент споживачів, на яких орієнтовані товари або послуги конкретного бізнесмена.

ринкова ніша

ринкова ніша

Вибір ніші для бізнесу найтіснішим чином пов’язане з поняттям «конкуренція», оскільки, як правило, в переважній більшості напрямків для ведення бізнесу все ринкові ніші вже зайняті, то новому підприємцю неминуче доводиться вступати в конкурентну боротьбу з уже працюючими на ринку представниками бізнесу.

Тому відкриття нового бізнесу в більшості випадків передбачає витіснення певної частини бізнесу вже працюючих підприємців і заняття їх ніші, тобто, відбір частини їхніх клієнтів.І тут дуже важливо задуматися про те, як вибрати нішу в бізнесі так, щоб витримати цю конкуренцію, щоб не програти вже представленим на ринку компаніям, які за умовчанням перебувають в кращих умовах, ніж той, хто тільки починає бізнес.

Як вибрати нішу в бізнесі? Вибір ніші для бізнесу — це дійсно дуже непростий і відповідальний захід. Тут не можна керуватися якимись одними факторами, нехтуючи іншими, грамотний пошук ринкової ніші обов’язково передбачає комплексний підхід і розгляд питання з різних позицій.

Зараз я хочу запропонувати вашій увазі ті ключові моменти, які обов’язково необхідно врахувати, думаючи про те, як вибрати нішу для бізнесу. У кожному з них я приведу прості життєві приклади, які допоможуть вам краще це зрозуміти.

1. Оцінка попиту. Вибираючи ринкову нішу, необхідно об’єктивно оцінити попит на ті товари та послуги, які ви збираєтеся пропонувати в тому регіоні, в якому ви збираєтеся вести бізнес і переконатися в тому, що це дійсно затребуване і це дійсно будуть купувати. Припустимо, ви — великий фахівець в області дорогих годинників. Ви знаєте про них все і мрієте побудувати бізнес на їх реалізації.

Ви з радістю виявили, що у вашому провінційному місті з населенням 100 000 жителів ця ніша взагалі вільна, годинник, які ви хочете продавати, не продає більше ніхто. Ви знайшли гарного постачальника, закупили в нього товар за відмінною ціною, відкрили на видному місці магазин, дали рекламу, виставили ціни нижче середньоринкових. Але люди лише заходять до вас в магазин, хитають головами і йдуть. Просто тому, що такі дорогі годинники їм не потрібні. Ви терпите збитки.

А от якби ви відкрили інтернет магазин цих же годинників , вивели б його на перші позиції в пошуку і запропонували б ціни трохи нижче, ніж у конкурентів — у вас би, безумовно, бізнес почав зростати. Все тому, що дорогий годинник — дуже специфічний продукт, попит на який в невеликому місті якщо і є, то мізерно малий, тут потрібно орієнтуватися на більш широку аудиторію, серед якої є ті одиниці, якими затребуваний цей товар.

2. Оцінка конкуренції. Думаючи про те, як вибрати нішу для бізнесу, обов’язково необхідно реально оцінити конкурентне середовище, в якому вам належить працювати і свої шанси забрати у конкурентів хоча б частину їхньої клієнтської аудиторії. Припустимо, ви вирішили відкрити бізнес з виробництва та встановлення пластикових вікон. Ви — хороший фахівець у цій галузі, вам це подобається, ви вивчили попит на цю продукцію і переконалися в тому, що він є.

Візьмемо те ж саме 100-тисячне містечко. Звичайно ж, ця ринкова ніша вже зайнята: у місті працюють інші виробники та їхні посередники, але ви бачите всі їхні недоліки і вирішуєте, що за рахунок більш високої якості продукції та робіт при тій же ціні зможете зайняти цю нішу в бізнесі.

Ви відкриваєтеся, даєте рекламу, у вас з’являються окремі клієнти, їм подобається якість вашої продукції і послуг, вони передають інформацію своїм знайомим, клієнтський потік росте, ви працюєте з прибутком. Але конкуренти, звичайно ж, не дрімають.

Бачачи, як ви забираєте їхніх клієнтів, вони знижують ціни на 20%. А ви не можете так вчинити, бо 20% — це і є ваш дохід, якщо ви їх приберете, ви будете працювати попросту в нуль, а може навіть у збиток. Тепер клієнти кажуть, що у вас занадто дорого, тому ідуть у конкуруючі фірми. Бачачи, що кількість замовлень дійшло до збиткового рівня, вам нічого не залишається, окрім як закрити бізнес. Після того, як ви закриваєтеся, конкуренти повертають свої ціни на колишній рівень.

В даному випадку ви не змогли оцінити свої конкурентні можливості. У представників більш великого бізнесу завжди є певний запас фінансової міцності, завдяки якому вони можуть подібним чином демпінгувати, працюючи в збиток, щоб витіснити з ринку конкурентів. У вас такого запасу не було.

3. Оцінка ринкової кон’юнктури. Перед тим, як вибрати нішу в бізнесі, необхідно проаналізувати, яка кон’юнктура необхідна для того, щоб успішно цим займатися і чи є така кон’юнктура в тому місці, де ви хочете організувати бізнес.

Наприклад, ви вирішили зайнятися річковим бізнесом і встановити на дикому пляжі з високою відвідуваністю надувний атракціон і холодильник з морозивом. Місце відмінне, конкурентів взагалі немає, ви налаштовані на колосальний прибуток. Берете в оренду за чималі гроші частину пляжу, купуєте атракціон, приїжджаєте встановлювати холодильник і раптом виявляєте, що там взагалі ніде поблизу немає електрики, вам просто нікуди підключити насос і саму морозильну камеру.

Той електрощиток, на який ви розраховували, виявляється вже пару років як не працює. Вам нічого не залишається, окрім як купувати бензиновий генератор і щодня заправляти його паливом, а з урахуванням цих витрат прибуток вже виходить зовсім не така, як ви планували, якщо взагалі виходить. Якби ви заздалегідь ретельно вивчили наявність необхідної інфраструктури, то, можливо, вибрали б інше місце, забезпечене електрикою, яке б не вимагало таких додаткових витрат.

4. Оцінка фінансових можливостей. Вибір ніші для бізнесу необхідно проводити у відповідності зі своїми фінансовими можливостями, причому, в цьому плані краще себе недооцінити, ніж переоцінити. Припустимо, у вас з’явилася відмінна бізнес ідея- відкриття продуктового магазину в своєму районі, причому, ця ринкова ніша на щастя ще вільна.

Ви прорахували всі витрати, склали бізнес план і виявилося, що у вас є тільки половина суми, яку необхідно вкласти. Не біда, адже ідея однозначно прибуткова, тому ви вирішуєте позичити відсутню суму грошей. У банках вам не дають кредит для бізнесу, тому що у вас поки немає доходів і забезпечення, тому ви берете гроші в борг під відсотки у родичів і мікропозики в декількох небанківських кредитних організаціях.

Ось начебто необхідна сума для старту зібрана і ви починаєте процес відкриття бізнесу. Але тут виявляється, що є ще так звані «корупційні витрати» — необхідно заплатити представникам декількох організацій, щоб вони дали вам дозвіл на початок торгівлі. Та й поки суть та діло, загострюється фінансова криза, ціни ростуть і у вас не вистачає грошей навіть на необхідне торгове обладнання, не кажучи вже про закупівлю товару.

Таким чином, магазин так і не відкривається, а ви опиняєтеся у фінансовій ямі, тому що у вас банально нічим погашати борги, які з’явилися. Але ж якби ви адекватно оцінили свої фінансові можливості, все було б інакше.

5. Оцінка власних знань, навичок, умінь. Розмірковуючи над тим, як вибрати нішу в бізнесі, необхідно адекватно оцінити власні здібності, перш ніж займатися тією чи іншою справою. Причому, слід враховувати як безпосередньо професійні, так і керівні навички.

Приміром, ви хочете відкрити цех з виробництва ковбаси, а за освітою ви — диригент оркестру та все життя пропрацювали викладачем в музичному ВУЗі. Як гадаєте, чи великі ваші шанси на успіх? Навіть якщо ця ринкова ніша вільна і затребувана? Звичайно ж, можна найняти професійних менеджерів, які зроблять всю роботу за вас, але, по-перше, їм потрібно добре платити, а по- друге, раптом серед них виявляться недобросовісні працівники, які попросту будуть вас обманювати і розвалять вам весь бізнес заради власної вигоди? А ви навіть не зможете це вчасно зрозуміти.

Інший наочний приклад. Часто буває так, що людина, яка досягла великих успіхів у певної професії і заробила на цьому певний капітал, бажає залишити роботу на дядька і відкрити свій бізнес. Він — професіонал своєї справи, що відмінно знає всі бізнес процеси зсередини, ринкова ніша відносно вільна. Здавалося, б, що ще треба … Але, вийшовши «з під крила» роботодавця і відкривши власну справу, він зазнає невдачі. Проблема в тому, що у нього просто відсутні необхідні ділові якості: він відмінно справлявся з роботою під керівництвом інших, але не був здатний взяти керівництво на себе, в тому числі, грамотно керувати самим собою.

Що ж, я розповів вам, що таке ринкова ніша і як вибрати нішу в бізнесі. Ще раз хочу підкреслити наступне: пошук ринкової ніші необхідно здійснювати комплексно. Як ви бачите на прикладах вище, навіть упущення в одному з факторів при відмінній ситуації за іншими може привести до краху. А це завжди не тільки фінансові але й психологічні втрати, які вам, звичайно ж, не потрібні. Ну а щоб не просто вести прибутковий бізнес, а досягти справжніх успіхів, необхідно, щоб обрана ринкова ніша відповідала трьом найважливішим критеріям, які я описав у статті «Якою справою зайнятися?»

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet