Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Що таке маркетинг

У цій публікації я розповім вам, що таке маркетинг, які основні види маркетингу активно використовуються в бізнесі на сьогоднішній день і що вони означають.

Напевно всі часто чують фрази «маркетинговий хід», «маркетинговий прийом», всім також знайоме поняття мережевий маркетинг, яке викликає у більшості людей негативні емоції, так от, ознайомившись з цим матеріалом, ви будете більш чітко і грамотно представляти, про що йде мова , ну і, звичайно ж, зможете застосовувати необхідні види маркетингу при веденні свого бізнесу.

що таке маркетинг

що таке маркетинг

Маркетинг — це комплекс заходів, спрямованих на стимулювання збуту певного товару чи послуги. Головне завдання маркетингу — максимально задовольнити потреби своїх клієнтів: зробити все для того, щоб їм подобалася продукція, вони були задоволені їй і були максимально зацікавлені в її придбанні.

Слід зазначити, що сьогодні «товаром» може виступати і громадська думка, тенденція, політична сила, загалом, все, що завгодно. Сам термін маркетинг запозичений з англійської мови (marketing) і перекладається як «торгівля на ринку», «продаж на ринку». Говорячи про те, що таке маркетинг, потрібно згадати, що він супроводжує всі етапи виробництва і збуту продукції, а тому включає в себе величезний перелік досліджень, дій, процесів, так чи інакше пов’язаних із стимулюванням збуту і задоволенням попиту кінцевих покупців:

• На етапі розробки товару / послуги: дослідження ринку, вивчення споживчого попиту, аналіз конкурентів і т.д .;

• На етапі виробництва товару / послуги: розробка дизайну, вибір компонентів і комплектуючих, і т.д .;

• На етапі просування товару / послуги: вибір ефективної реклами, формування ціни і т.д .;

• На етапі збуту кінцевому споживачеві: проведення акцій, розіграшів, лотерей і т.д.

Таким чином, можна сказати, що маркетинг супроводжує весь процес розробки, виробництва, просування та збуту товару і, безумовно, відіграє дуже важливу роль в будь-якому виді бізнесу . На великих підприємствах існують цілі відділи маркетингу, ну а в малому бізнесі підприємцю доводиться або самому виконувати всі ці функції, або наймати для цього сторонні маркетингові компанії.

Розглянемо основні види маркетингу, які актуальні на сьогоднішній день. Існує цілий ряд класифікацій маркетингу за різними ознаками. Розглянемо найбільш поширені з них і, безпосередньо, ті види маркетингу, з якими кожен з нас часто стикається в житті як споживач, а також зможе використовувати у своєму бізнесі як продавець.

Найбільш популярним явищем в просуванні товарів і послуг нині є масовий маркетинг — вид маркетингу, метою якого служить охоплення максимально широкої цільової аудиторії, без яких-небудь обмежень. Звичайно ж, він буде давати певний ефект, але в багатьох випадках більш ефективним буде цільовий маркетинг — спосіб просування товарів і послуг, спрямований на задоволення потреб певного клієнтського сегмента (студенти, пенсіонери, позичальники, водії, бухгалтера, підприємці, власники сайтів , дівчата, молодята і т.д., критерій відбору може бути будь-який, виходячи з типу товару / послуги).

Якщо компанія виробляє чи реалізує різні види товарів, призначені для різних цільових груп — їй необхідний диференційований маркетинг, що передбачає різні варіанти просування для кожного конкретного товару. При впровадженні на ринок нового товару або послуги необхідно використовувати розвиваючий маркетинг — вид маркетингу, спрямований на формування попиту. А якщо ж попит на товар або послугу, які вже представлені на ринку, суттєво впав, застосовується стимулюючий маркетинг, покликаний відновити цей попит.

Коли в покупця формується негативне ставлення до певного товару або послуги, необхідний конверсійний маркетинг — розробка заходів, покликаних змінити негативне ставлення на позитивне або, як мінімум, нейтральне. Якщо попит згасає разом з «життєвим циклом» товару або послуги — застосовується ремаркетинг, а якщо попит піддається коливанням (наприклад, це завжди відбувається у сезонних товарів / послуг) — синхромаркетинг, «підігріваючий».

Буває так, що для певного товару / послуги на ринку сформувалася ідеальна ситуація: попит відповідає пропозиції, але і в цьому випадку необхідний підтримуючий маркетинг, покликаний «підтримувати» цю рівновагу і не допустити її зміни. А іноді буває так, що, навпаки, необхідно знизити попит на свій продукт (наприклад, коли виробник не може забезпечити необхідний обсяг виробництва) — в цьому випадку слід проводити демаркетинг — спеціальні заходи, спрямовані на зниження попиту, але не на повне його припинення.

А от коли потрібно повністю «прибрати» попит на певні товари або послуги, проводиться протидіючий маркетинг — заходи, спрямовані на максимальне зниження попиту, аж до нульового. Приміром, такий вид маркетингу можуть використовувати для боротьби з шкідливою для здоров’я продукцією (алкоголь, тютюн і т.д.), а також недобросовісні конкуренти.

Існують також й інші види маркетингу, які можуть представляти інтерес. Для просування товарів і послуг на територіях певною географічної спрямованості (морські узбережжя, гори, снігові райони тощо) застосовується геомаркетинг. Цей вид маркетингу також враховує географічний склад населення, а тому може дати дуже хороший ефект при грамотному застосуванні. Існує і вид маркетингу, спрямований на просування не конкретних товарів і послуг, а конкретних територій (це може бути ціла країна або окремий її регіон, припустимо, курортний, наприклад, Карпати) — він носить назву маркетинг територій.

Буває так, що кілька компаній об’єднують свої маркетингові зусилля і спільно розробляють маркетингові заходи, які будуть однаково корисні кожній із них. Такий вид маркетингу називається ко-маркетинг (спільний маркетинг), він дозволяє кожної з компаній оптимізувати свої витрати, а тому може бути дуже цікавий, особливо в кризові періоди. Ко-маркетинг спрямований на просування не конкретної марки товару або послуги, а цілої групи товарів (наприклад, жувальна гумка, заняття спортом, відпочинок в Єгипті і т.д.), при цьому кожна з компаній матиме в цьому свій інтерес.

Окремим видом маркетингу є кулхантинг, що займається дослідженням і формуванням трендів. Кулхантинг має просто колосальне значення: саме завдяки йому створюються тенденції, на яких згодом заробляються мільйони і мільярди доларів. Приміром, тенденції в комп’ютерних іграх, мобільних гаджетах, моді, стилях одягу і т.д.

Існує й таке поняття як соціальний маркетинг — вид маркетингу, спрямований на формування громадської думки. Він активно використовується для боротьби із шкідливими звичками, пропаганди здорового способу життя і т.д., але при цьому може мати і свої корисливі цілі: наприклад, використовуватися в цілях формування в суспільстві певних політичних поглядів. Останнім часом на соціальний маркетинг витрачаються просто величезні кошти з держбюджетів і не тільки, але багато людей при цьому навіть не підозрюють, що їхні погляди і думки — це всього лише результат грамотної і дорогої роботи професійних маркетологів.

Іноді застосовується і дуже складний вид маркетингу — маркетинг взаємовідносин — заходи, спрямовані на формування думки або попиту у якої-небудь конкретної особи чи групи осіб (це може бути відомий громадський або культурний діяч, бізнесмен, інвестор і т.д.). Дуже популярним останнім часом є прихований маркетинг, який передбачає не явне, а дуже завуальоване просування товарів і послуг, що надає психологічний ефект на цільову аудиторію. Прихований маркетинг, наприклад, активно застосовується при просуванні бізнесу в соціальних мережах. До речі, все, що пов’язано із просуванням товарів і послуг в інтернеті виділено в окремий напрям – інтернет-маркетинг.

Як правило, компанія одночасно використовує різні види маркетингу, різні його інструменти та прийоми, спрямовані на стимулювання збуту або формування думки покупців, цільової аудиторії. І ось сукупність всіх цих видів та інструментів носить просту назву маркетинг-мікс.

Тепер ви маєте уявлення про те, що таке маркетинг і, якщо уважно подивитеся по сторонах, зможете побачити різні види маркетингу, які використовуються повсюдно. Ну а якщо ви задумалися про відкриття бізнесу — вам просто обов’язково необхідно грамотно продумати свою маркетингову стратегію і вибрати свій маркетинг-мікс.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet