Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Що говорити на співбесіді?

Повернемося до теми працевлаштування і поміркуємо про те, що говорити на співбесіді, як відповідати на питання рекрутерів, кадрових фахівців, керівників, щоб підвищити свої шанси влаштуватися на роботу. На сьогоднішній день проходження співбесіди з прийому на роботу часто стає практично іспитом, де кандидата перевіряють і «промацують» як тільки можна, тому його завдання — грамотно і стійко все це пройти.

Оскільки ця тема дуже об’ємна, я вже присвятив їй кілька публікацій, пропоную вам теж обов’язково з ними ознайомитися: «Як пройти співбесіду?», «Типові помилки на співбесіді». Сьогодні буде продовження цієї теми, в якій я докладніше розповім про те, що говорити на співбесіді про себе, як відповідати на особисті питання, що можна говорити, а що не можна, і т.д..

що говорити на співбесіді

що говорити на співбесіді

Як правило, співбесіда триває недовго — на неї відводиться всього 10-15 хвилин, але за цей час потрібно вирішити дуже багато серйозних питань:

• Позначити усі свої досягнення, але при цьому не виглядати хвальком і балаболом;

• З’ясувати всі важливі моменти за умовами роботи і оплати праці, позначити свої побажання, але так, щоб вони не відлякали роботодавця;

• Зробити так, щоб роботодавець надав перевагу саме вам і при цьому врахував всі ваші інтереси.

Особисті питання на співбесіді. Отже, продумуючи, що говорити на співбесіді, потрібно обов’язково підготувати відповіді на питання особистого характеру, які дуже часто там задають, особливо це стосується дівчат. Якщо на співбесіду прийшла молода дівчина, їй практично напевно поставлять питання, пов’язані із заміжжям та дітьми. Зокрема, запитають, чи не планується дитина, чи не збирається вона в декрет. Відповісти, що збирається — означає практично напевно отримати відмову, яким би хорошим фахівцем ви не були. На жаль, нинішні реалії такі, що потенційні декретниці відразу відлякують роботодавців. Тому своїми планами щодо дітей на співбесіді ділитися точно не потрібно.

Якщо ж у жінки вже є маленька дитина — напевно у вас запитають, хто буде за нею дивитися в робочий час, в т.ч. тоді, коли дитина захворіє. Потенційні лікарняні і часта відсутність на робочому місці теж нікого не цікавлять, тому краще згадати, що у вас є родичі, які завжди допоможуть у такій ситуації. Звичайно, дуже бажано, щоб вони насправді були, тому що якщо обман в майбутньому буде розкритий, ні до чого хорошого це не призведе.

Особисті питання на співбесіді часто включають і питання, що стосуються звільнення з попереднього місця роботи. Вас напевно запитають, чому ви звільнилися, що вас там не влаштовувало, які стосунки були з керівником і в колективі, і т.д.. У відповідь не варто говорити про щось негативне (наприклад, не склалися стосунки з колегами або начальством, змушували занадто багато працювати, були жахливі умови праці, не влаштовувала зарплата і т.д.).

Скажіть що-небудь позитивне: вирішили розвиватися в кар’єрному і професійному плані, наприклад. Іноді рекрутери спеціально ставлять дуже особисті питання, абсолютно далекі від даної вакансії. Причини цього можуть бути різними, але найчастіше вони просто хочуть побачити вашу реакцію на нестандартні питання. До цього треба бути готовим. Якщо ви не хочете відповідати, ви можете спокійно сказати щось на кшталт «я не вважаю, що дана інформація може якось характеризувати мою відповідність бажаній вакансії» або розумно відбутися жартами.

Що розповісти про себе на співбесіді? Думаючи про те, що говорити на співбесіді, потрібно також завжди пам’ятати коротку розповідь про себе, зі згадуванням всіх важливих для роботи моментів і якостей. По-перше, ви зможете сказати про це, якщо вас попросять розповісти «що- небудь про себе». По-друге, на співбесіді не обов’язково тільки відповідати на питання. У зручний момент ви можете взяти ініціативу в свої руки і розпитати про те, що цікавить вас.

Що розповісти про себе на співбесіді? Це повинна бути коротка, але водночас повна інформація, що стосується тих професійних і особистісних якостей, які можуть допомогти в вам у виконанні своїх обов’язків, якщо ви займете розглянуту вакансію. Крім того, розповідь про себе повинна бути максимально конкретною, не містити загальних фраз, а містити конкретні факти, цифри, досягнення.

Наприклад, якщо ви були менеджером зі збуту — розкажіть, на скільки (в абсолютному вираженні, у відсотках) ви змогли збільшити продажі вашої компанії або її філії, як виросли ваші персональні продажі за час роботи, і т.д.. Також в розповідь про себе можна включити інформацію про те, чому ви хочете працювати саме в цій фірмі. Не бійтеся здатися амбітним — це зазвичай привертає роботодавців, а ось відсутність прояви сильної зацікавленості конкретно в цій роботі — навпаки, відштовхує.

Що запитати на співбесіді? Важливо розуміти, що співбесіда — це не односторонній допит, а діалог, і точно так само, як роботодавець буде намагатися з’ясувати всю найважливішу для нього інформацію про вас, ви теж повинні отримати для себе всю найважливішу інформацію про роботодавця. Заздалегідь підготуйте і запам’ятайте список важливих для себе питань, які ви задасте на співбесіді, коли вам нададуть таку можливість (зазвичай це відбувається в кінці співбесіди).

Що запитати на співбесіді у роботодавця? Те, що для вас має важливе значення в цій роботі. У деяких країнах питання про зарплату вважається поганим тоном, але це не у нас. Тому, звичайно ж, якщо вам важливий рівень оплати праці, обов’язково запитайте про це і позначте свої побажання. Робочий графік, посадові обов’язки, перспективи кар’єрного і професійного зростання- все це ті важливі моменти, про які варто говорити на співбесіді.

Про що не можна говорити на співбесіді? Ну і на закінчення трохи про те, про що краще промовчати, що може призвести погане враження на роботодавця. По-перше, це будь-яка негативна інформація. Не потрібно показувати на співбесіді ніяких негативних емоцій, навіть якщо вони є. Як правило, чоловікам простіше тримати себе в руках і не базікати зайвого, жінкам буває складніше впоратися з цим, але потрібно заздалегідь налаштуватися і не піддаватися спокусі на щось поскаржитися. На співбесіді не можна говорити про побутові проблеми, невпорядковане життя, проблеми на попередньому місці роботи, або будь-яких інших випадкових проблемах, що виникли по дорозі на цю зустріч.

Також не варто розповідати про своїх родичів, захоплення, які не мають ніякого відношення до даної вакансії, якщо тільки вас про це не запитають. Але навіть якщо запитають — відповідь повинен бути короткою і стриманою. Категорично не можна говорити що-небудь негативне про колишнє місце роботи, навіть якщо там цей негатив був присутній. Потрібно побудувати фразу так, щоб вона мала позитивний відтінок. Наприклад, замість «мене не влаштовувала моя зарплата», можна сказати: «я хотів би заробляти більше».

Ще хочу сказати, що в великих організаціях люблять ставити несподівані запитання, з метою перевірити, як кандидат поведе себе в нетиповій ситуації. Наприклад, дуже поширене завдання продати ручку на співбесіді. В цілому ж, що говорити на співбесіді — питання дуже індивідуальне, і можливо, що для бесіди певного претендента з певним роботодавцем запропоновані тут поради не зовсім підійдуть, або навіть зовсім не підійдуть. Потрібно орієнтуватися по ситуації і пам’ятати, що головна мета — справити позитивне враження і дати зрозуміти, що ваша кандидатура якнайкраще підходить для даної вакансії.

Бажаю вам успішного проходження співбесіди, цікавої і високооплачуваної роботи! Якщо ж ви не бажаєте працювати «на дядю», пропоную вам розглянути варіанти роботи на себе.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet