Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Споживач і покупець

У цій публікації я хочу розглянути чим відрізняються споживач і покупець. Думаю, що це однозначно повинні добре розуміти представники будь-якого бізнесу, а всім іншим буде просто корисно знати для загального розвитку. Ознайомившись з цією статтею, ви дізнаєтеся, хто такий споживач, хто такий покупець, у чому схожість і різниця між цими поняттями, хто з них важливіший для економіки і бізнесу та чому. Отже, про все по порядку.

Хто такий споживач? Споживач — це суб’єкт який здійснює покупки товарів і послуг для власного споживання на регулярній основі. Ця регулярність може бути різною (щоденні покупки, раз в тиждень, раз на місяць, раз на рік, кожен сезон, час від часу, і т.д.), але щоб застосувати термін «споживач» вона повинна мати місце.

споживач і покупець

споживач і покупець

Найчастіше споживачами виступають люди, але в окремих випадках можуть виступати і юридичні особи. Важливо, що обов’язкова мета покупки для споживача — це саме споживання, тобто, використання для власних потреб, для потреб своїх родичів або інших людей, в крайньому випадку — для подарунка комусь, щоб та людина використовувала покупку для своїх потреб. Якщо людина купує щось, наприклад, для перепродажу, то це вже не споживач, навіть якщо такі покупки відбуваються регулярно.

Напевно ви чули такі поняття як «кінцевий споживач» і «споживчий попит». Кінцевий споживач — це та людина, яка використовує для своїх потреб товар, що пройшов певний ланцюжок від виробника через торгових агентів і продавців- так часто відбувається в умовах ринкової економіки. Споживчий попит — це бажання кінцевих споживачів використовувати ті або товари і послуги.

Споживач — це найважливіше поняття в економіці, це одна з соціальних ролей людини. Від споживчого попиту у величезній мірі залежить економічний розвиток певних галузей виробництва товарів і послуг всієї економіки країни в цілому. Споживчий попит — це двигун будь-якої економічної системи. Виходячи з важливості споживачів для економіки, держава намагається всіляко захищати Їх на законодавчому рівні: як ви знаєте, в кожній країні існує закон про захист прав споживачів і чимало інших схожих нормативних актів.

Хто такий покупець? Покупець — це одна із трьох сторін будь-якої угоди купівлі-продажу (друга сторона цієї угоди — продавець), це фізична або юридична особа, яка здійснила покупку, незалежна від того, регулярно відбуваються такі покупки чи ні, і незалежно від цілей цієї покупки.
Також особа виступає покупцем, незалежно від того, оформлена угода купівлі-продажу якось документально, чи ні. Тобто, як ви розумієте, людина, що купила яблука на ринку — вже покупець. Покупець здійснює покупку товару не обов’язково для особистих потреб, метою може бути, наприклад, і використання в бізнесі або перепродаж. Тобто, один і той же чоловік може виступати і покупцем, і продавцем одного і того ж товару. Покупець — це правовий статус однієї зі сторін угоди. Покупці наділені державою певними правами, але так само у них є і обов’язки — все це встановлюється на законодавчому рівні.

У порівнянні з покупцями, у продавців прав істотно менше, а обов’язків більше. Так відбувається тому, що покупці, багато з яких є і споживачами, є рушійною силою економіки держави. Якщо не буде покупців — продавцям не буде кому продавати товари і послуги, а виробникам не буде для кого виробляти товари та послуги.

Між поняттями «споживач» і «покупець» є багато спільного, однак, є і певні відмінності. Давайте коротко розглянемо подібності та різницю. Головна подібність полягає в тому, що і споживачі, і покупці роблять покупки, є важливими суб’єктами як для бізнесу, так і для економіки країни в цілому. У більшості випадків споживач виступає і в якості покупця, а ось покупець як споживача- не завжди. Найважливіше завдання для будь-якого представника бізнесу — перетворити кожного покупця своєї продукції в її споживача, тобто того, хто буде здійснювати покупки на регулярній основі.

А головна різниця між споживачем і покупцем укладається в економічному і юридичному сенсі цих понять — він різний. Як я вже писав, споживач — це соціально-економічний статус, а покупець- юридичний. Головна роль споживача — забезпечувати попит на товари і послуги, а покупця — виступати стороною угоди. Також відмінність між споживачем і покупцем полягає в цілях здійснення покупки: споживач здійснює її тільки для споживання, а покупець- може здійснювати як для споживання, таки для перепродажу. У будь-якому випадку, і споживач, і покупець виступають значимими для держави суб’єктами, тому їхні права завжди мають достатній ступінь захисту на законодавчому рівні.

Що ж, тепер ви маєте уявлення про те, хто такі споживач і покупець, і зможете більш грамотно оперувати цими поняттями, думаю, це ні для кого не буде зайвим.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet