Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Тайм менеджмент – управління робочим часом

У цій публікації я розповім вам про те, що таке тайм менеджмент і чому управління робочим часом таке важливе для успішної і ефективної діяльності будь-якої людини. Численними дослідженнями не раз доведено, що проблема неефективності робочого процесу у більшості випадків пов’язана із невмінням або ж небажанням планувати свій робочий день. Саме тому тайм менеджменту сьогодні присвячено безліч книг, курсів, семінарів, публікацій й усі вони ставлять перед собою одну мету: навчити людину грамотно управляти своїм часом. Отож, що таке тайм менеджмент і для чого потрібне управління робочим часом?

Тайм менеджмент (з англ. time managment) — це управління часом. Як відомо, час — це обмежений людський ресурс, його завжди не вистачає. Плин часу ніяк не можна зупинити або ж замінити, тому залишається тільки використати даний нам час максимально ефективно. Тайм менеджмент — це і є планування і максимально ефективне використання наявного часу.

тайм менеджментСама наука управління часом тайм менеджмент виникла відносно нещодавно: у кінці минулого століття. На сьогодні планування робочого часу стало вже сталою практикою у більшості установ розвинених країн, а також все більше починає впроваджуватися і в принципи роботи вітчизняних підприємств.

Існує помилкова думка, що планування часу потрібне тільки керівникам або ж тільки людям, які не здатні справлятися із поставленими завданнями. Насправді ж тайм менеджмент не завадить нікому: і керівникові, і його співробітникові, і підприємцю, інвесторові і, нарешті, навіть не працюючому взагалі. Нас же в першу чергу цікавитиме саме управління робочим часом керівника, фахівця, бізнесмена, самозанятої людини або інвестора, тобто, тих людей, перед якими щодня стоять певні завдання, що вимагають грамотного і ефективного виконання в поставлений термін, від точної і своєчасної реалізації яких залежить особистий дохід, активний або пасивний дохід.

Практично всі дії будуть точнішими, правильнішими, більш ефективними та успішнішими, якщо вони будуть ретельно сплановані. Управління часом дозволяє планувати свій робочий і особистий час, тим самим, істотно підвищуючи успішність і ефективність виконання усіх завдань, що стоять перед вами.

Напевно багато хто помічав якщо не за собою, то за іншими постійну «перевантаженість» роботою, вічне «невстигання», вічний поспіх і тому подібне. У таких «зовсім не успішних» людей постійно немає часу навіть на обід, вони перекушують на ходу і традиційно залишаються на роботі після закінчення робочого часу ще як мінімум на годину­дві, щоб доробити все, що не встигли упродовж робочого дня, або ж, якщо є така можливість, беруть роботу додому. Як наслідок, такі люди стають нервовими, постійно впадають в паніку, відчувають дискомфорт, часто повертаються додому з роботи «як вичавлений лимон» з єдиною думкою про сон. Вони ненавидять свою роботу і ходять туди тільки заради грошей. Періодично у цих людей може спостерігатися апатія до всього і депресія, іноді вони можуть привести навіть до серйозних психічних розладів.

Якщо запитати таку людину, що заважає йому повертатися з роботи вчасно, скоріш за все він почне звинувачувати в цьому начальника­тирана, який вішає на нього все, що тільки можна. Часто це дійсно правда. Проте мало хто зізнається (в першу чергу — собі) в тому, що не уміє грамотно і ефективно управляти своїм часом, не використовує тайм менеджмент у своїй повсякденній практиці. Цей фактор теж є дуже важливою причиною виникнення подібних ситуацій.

Управління робочим часом являється, на мій погляд, оптимальним способом виходу із стану «нічого не встигаю» і підвищення ефективності свого робочого процесу. Щоб переконатися в цьому, просто подивіться по сторонах: напевно у вашому оточенні(колективі) є людина, яка за той же час встигає зробити більше справ, ніж ви, при цьому вспіває вчасно обідати, відпочивати, йти з роботи, ніколи не носиться, як божевільний і при цьому працює набагато ефективніше. Така людина веде більш грамотне управління часом, навіть якщо вона не замислюється про це, це відбувається автоматично. В даному випадку така людина має бути для вас хорошим прикладом для наслідування.

Тайм менеджмент дозволяє істотно збільшити особисту продуктивність праці, грамотно розподілити усі завдання на першочергові та менш важливі, вивільнити більше часу за рахунок виключення абсолютно непотрібних справ. Коли людина веде чітке планування робочого часу, у неї зникає уся непотрібна метушня, з’являється вільний час для особистих потреб. Дослідження показують, що люди, котрі добре освоїли тайм менеджмент, здатні вивільнити цілу третину часу, тоді як раніше їм його просто бракувало!

Сподіваюся, у мене вийшло переконати вас в тому, управління робочим часом — це необхідність. Що ж, тоді напевно у вас повинні виникнути питання: що необхідно робити, щоб освоїти тайм менеджмент, з чого почати управління своїм часом?

Відразу хочу відмітити, що навчитися плануванню робочого примусовочасу дуже складно. Наприклад, дуже часто начальники намагаються насильно змусити своїх підлеглих планувати свій робочий день, змушують їх заповнювати різноманітні органайзери, вести облік свого робочого часу, що викликає у співробітників тільки ще більший негатив, а до цих завдань вони намагаються підійти формально, сприймаючи їх, як чергове зайве навантаження.

Тому, щоб освоїти тайм менеджмент, необхідно, передусім, захотіти. Управління робочим часом включає 4 основні завдання:

1. Планування робочого дня.
2. Оптимізація робочого часу.
3. Облік робочого часу.
4. Самомотивація.

Так, щоб навчитися плануванню робочого часу, необхідно поступово освоїти усі ці найважливіші складові тайм менеджменту. Управлінню часом, як і управлінню особистими фінансами, не можна навчитися миттєво. Прочитавши сьогодні цю публікацію, завтра ви не прокинетеся професіоналом в області тайм менеджменту. Грамотне управління робочим часом вимагає певної покрокової підготовки, не лишень теоретичного, але і практичного характеру. На це потрібно буде витратити певну кількість того самого часу, яким ви вирішили навчитися управляти.

Що ж, це була перша, ввідна інформація по цій темі, в якій я розповів, що таке тайм менеджмент і пояснив необхідність управління робочим часом . У подальших публікаціях я детальніше зупинюся на окремих складових тайм менеджменту.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

2 коммент. к “Тайм менеджмент – управління робочим часом”

  1. Анна:

    Часто нам важко керувати своїм часом. Нераціональний його розподіл негативно відображається на нашій продуктивності. Відповідно ми розриваємося між сім’єю, роботою та нашими захопленнями.Куди йде наш час і від чого нам доводиться відмовлятись? Як розставляти пріорітети і справлятися зі справами в залежності від їх складності та важливості?Відповіді на ці запитання дає книга Бодо Шефера «Мистецтво керувати своїм часом»

  2. Olena:

    Рекомендую для планування свого часу використовувати Щоденник для удосконалення самоорганізації. У ньому є різні вправи, завдання та запитання на кожен день. Заповнюючи такий щоденник, ви зможете ефективніше управляти собою в часі, концентруватися на розвитку своїх навиків, досягати більшого.



Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet