Підписуйтесь та отримуйте корисну інформацію одразу ж на свою пошту.

Відкриття магазину. Як відкрити магазин?

Сьогодні я розгляну один із найбільш популярних і поширених способів започаткування власного бізнесу — відкриття магазину. Кожен з нас постійно спостерігає, як в його місті і районі відкриваються нові магазини, закриваються старі, змінюються власники, спеціалізація, і т.д.. Все це — чийсь власний бізнес, для когось він успішний, а для когось — ні. Ознайомившись з цією статтею, ви дізнаєтеся всю ключову інформацію про те, як відкрити магазин з нуля, що для цього необхідно робити і в якій послідовності.

Чому серед всіх інших варіантів підприємницької діяльності багато хто вибирає саме відкриття магазину? Тому що це, в першу чергу, зрозумілий і звичний вид діяльності — в магазини ходять всі, всі приблизно розуміють, як вони працюють, всі розуміють, що вони потрібні, що певні магазини користуються попитом, а деякі — ні, і т.д.. Для багатьох відкриття магазину стає свого роду кар’єрним ростом у власній справі після ринкової торгівлі: підприємець продає своє місце на ринку, щоб відкрити магазин — вже більш серйозну для нього форму бізнесу.

як відкрити магазин

як відкрити магазин

Як відкрити свій магазин з нуля? Для цього необхідно пройти чотири важливі кроки:

1. Вибрати сегмент товарів, вид, форму, масштаб магазину.

2. Вибрати форму реєстрації бізнесу і систему оподаткування.

3. Вибрати приміщення, найняти персонал, закупити необхідне обладнання і першу партію товарів.

4. Організувати маркетинг: рекламу і просування магазину.

А тепер давайте розглянемо ці етапи відкриття магазину більш докладно.

Вибір сегмента і виду магазину. Отже, перш за все, потрібно чітко визначитися, що саме ви будете продавати в своєму магазині, адже від цього будуть прямо залежати всі подальші кроки (вибір приміщення, персоналу, рекламна компанія і т.д.). Спочатку потрібно вибрати загальний сегмент ринку, ось найпопулярніші на сьогоднішній день: продукти харчування; одяг та взуття; побутова техніка та електроніка; мобільні гаджети та аксесуари; меблі; будівельні матеріали, інструменти, кріпильна техніка; канцтовари і товари для офісу; автомобільні аксесуари та запчастини .

Після цього варто подумати про конкретну спеціалізацію вашого магазину. Наприклад, якщо це буде продуктовий магазин — ви можете продавати всі популярні групи товарів, або ж це буде тільки молочна продукція, тільки ковбасні вироби і т.д.. Від чого залежить вибір сегмента і групи товарів при відкритті магазину? На мій погляд, потрібно відштовхуватися від таких ключових критеріїв:

1. Особисті знання, навички, вміння. Найкраще відкрити магазин того напрямку, в якому ви вже добре розбираєтеся (наприклад, майбутній напрямок пов’язаний з вашою професією, попереднім місцем роботи або навіть серйозним захопленням). Так шансів досягти успіху буде набагато більше.

2. Затребуваність. Товари, які ви будете продавати після відкриття магазину, повинні бути затребувані саме в вашому місті, вашому районі. Грубо кажучи, продавати лижі і санки в невеликому південному містечку, де практично не буває снігу — не найкраща ідея для бізнесу.

3. Рівень конкуренції. Перед тим, як відкрити магазин, потрібно оцінити, яка конкуренція в даному напрямку, чи вистачить у вас сил і можливостей бути краще конкурентів. Повна відсутність конкуренції і, одночасно, затребуваність товару — практично неможливий варіант, але чим менше її рівень — тим більше шансів для успішного розвитку бізнесу.

4. Доступність постачальників. Навіть якщо якісь товари користуються великим попитом і конкуренція дуже мала, іноді недоцільно відкривати магазин цих товарів через недоступність постачальників (швидше за все, це також і є причина низької конкуренції). Адже, якщо доставка буде обходитися дуже дорого — відпускна ціна товарів може не відповідати очікуванням покупців, і вони не будуть купувати товари за такою ціною.

5. Фінансові можливості. Теж важливий фактор. Як ви розумієте, щоб торгувати хлібобулочними виробами, буде потрібно один початковий капітал, а щоб торгувати золотими прикрасами — зовсім інший. Це не можна випускати з уваги.

Також, думаючи про те, як відкрити магазин, потрібно відразу орієнтуватися на конкретні масштаби вашого майбутнього справи: що це буде — невеликий магазинчик в підвалі або супермаркет?

Вибір форми реєстрації бізнесу і системи оподаткування. Далі слід вибрати форму реєстрації бізнесу, для відкриття магазину вибір зазвичай невеликий — ІП або ТОВ (підприємець або юридична особа). Що краще — однозначно сказати не можна, оскільки в обох формах є свої плюси і мінуси. Так, наприклад, підприємець несе відповідальність перед клієнтами всім своїм майном, а засновник ТОВ тільки розміром статутного капіталу. Зате ІП цікавіше з точки зору переведення в готівку прибутку — людині це зробити набагато простіше, ніж підприємству. Є різниця і в процедурі відкриття / закриття бізнесу, в поточних витратах, в оподаткуванні.

Вибір системи оподаткування теж дуже важливий. Існують різні спрощені схеми, єдиний податок- все це вигідно використовувати для магазину з невеликим оборотом. Оскільки законодавство часто змінюється, я не буду тут писати щось конкретне, а рекомендую вивчити актуальну версію податкового кодексу, а також просто сходити на консультацію до податкової та з’ясувати там для себе всі ці питання.

Вибір приміщення, закупівля обладнання, наймання персоналу і закупівля товарів. Далі потрібно підготувати магазин до відкриття. Дуже важливий момент тут — вибір приміщення. Можна відкрити магазин у власному приміщенні або в орендованому: перший варіант зажадає великих одноразових капіталовкладень, але зате знизить наступні регулярні поточні витрати, що постійно буде впливати на фінансовий результат роботи бізнесу, а другий — буде припускати наявність в подальшому постійної великої статті витрат — орендної плати . Що краще — необхідно прораховувати, виходячи з фінансових можливостей підприємця і конкретної ситуації.

Далі слід визначитися з розміром торгової площі, яка вам необхідна і підбирати варіанти приміщення під магазин. Головний показник, який безпосередньо буде впливати на майбутній обсяг продажів — кількість потенційних покупців, які зайшли в магазин, або навіть просто проходять повз нього. Тому доцільно відкривати магазин в найбільш жвавих місцях, звичайно, з урахуванням того, що ціна приміщення або його оренди повинна відповідати купівельному трафіку.

Також розташування магазину повинно відповідати обраному напрямку його спеціалізації. Наприклад, магазин продуктів доцільно відкривати в спальних кварталах з високою щільністю заселення, поблизу ринків, жвавих зупинок транспорту. Бутіки одягу — поблизу речових ринків, в торгових центрах, магазини канцтоварів — поблизу шкіл і офісних центрів і т.д.. Після покупки або взяття в оренду приміщення, необхідно підготувати його до відкриття: провести ремонт, закупити все необхідне обладнання, повісити вивіску. Тут потрібно орієнтуватися на свою цільову аудиторію. Наприклад, якщо ви збираєтеся торгувати дорогим брендовим одягом, то і приміщення магазину повинно бути оформлено дорого та стильно.

Якщо це буде невеличкий продуктовий магазинчик з упором на низькі ціни, то немає економічного сенсу вкладатися в дорогий ремонт і обладнання — достатньо буде найпростіших стелажів і косметичного фарбування стін. Ось приблизний універсальний перелік обладнання, яке необхідно для відкриття магазину: торгові вітрини, стелажі для товарів; стіл і стілець для касира; касовий апарат; термінал для еквайрингу; комп’ютер і оргтехніка для ведення обліку; меблі (дивани, крісла, стільці) для покупців ( при необхідності); шафи для адміністративних і господарських потреб; кондиціонер; вивіска.

Для відкриття магазину буде потрібно прийняти на роботу обслуговуючий персонал. Це, як мінімум, 1-2 продавця та прибиральниця, ну а далі — виходячи з масштабів бізнесу. Також потрібно визначитися з часом роботи магазину — він повинен бути зручним для вашої цільової аудиторії. Наприклад, магазин продуктів в спальному районі повинен працювати до 20-22 години, щоб люди могли купити потрібні продукти після свого робочого дня. Ну і безпосередньо перед тим, як відкрити магазин, його необхідно заповнити початковим асортиментом товарів.

Реклама і просування магазину. Для успішного відкриття магазину спочатку варто подбати про маркетинг і рекламу. Потрібно відразу подумати, як залучити клієнтів. Наприклад, оголосити про зниження цін в перший тиждень роботи, розіграші призів або проведенні ще якихось акцій, які будуть сприяти тому, щоб якомога більше людей дізналися про відкриття нового магазину. А вже в самому магазині зробити все так, щоб він сподобався, і перші відвідувачі залишилися його прихильниками.

Способів розповісти жителям міста або найближчого району про відкриття магазину безліч: рекламні листівки, білборди, реклама на радіо, соціальні мережі і т.д. — в кожному конкретному випадку потрібно аналізувати і шукати варіанти найефективнішої реклами. Ідеальний варіант — провести брендинг — зробити з вашого магазину не просто торговельну точку, а впізнаваний бренд. Звичайно, і витрати в цьому випадку будуть істотно вищі, але подальша фінансова віддача, як правило, того варто.

Тепер ви приблизно уявляєте, як відкрити магазин з нуля. Звичайно ж, це тільки приблизна універсальна покрокова схема, в кожному конкретному випадку можуть бути свої відхилення і нюанси. І звичайно ж, все це потрібно вивчати набагато докладніше: багато моментів окремо описані в інших публікаціях сайту. Також хочу відзначити, що це стосується відкриття стаціонарного магазину. Наприклад, інтернет-магазин, відкривається вже за іншою схемою, я описав її докладно в статті «Як відкрити інтернет-магазин».

На закінчення хочу додати, що відкриття магазину, як і початок абсолютно будь-якого бізнесу — це ризикова діяльність і щоб істотно знизити ризики і збільшити свої шанси на успіх, необхідно попередньо скласти бізнес-план.

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.


Оставить комментарий

При використанні матеріалів сайту посилання на Invest-Program.com.ua обов'язкове. Design by Prostorunet